בייביסנס

כשהתרעה בזמן אמת יכולה להציל חיים

בייביסנס מכשיר רגיש במיוחד לניטור, ללא מגע, של תנועות נשימה אצל תינוקות ומיועד לזיהוי מצבים של דום נשימה (בשינה). בייביסנס עוקב באופן רציף וקבוע אחר תנועות נשימה מזעריות אצל התינוק,
מבעד למזרן, ומספק התראה בזמן אמת במידה וחלה עצירה או האטה בקצב הנשימה או שהוא אינו סדיר. בייביסנס יתריע אם תנועת הנשימה של התינוק תופסק למשך כ-20 שניות או אם תהיינה פחות מ-10 נשימות בדקה. אחרי הכל, זו היא התגובה המהירה של המטפל שיכולה לעשות את ההבדל בין ארוע מינורי וקל לארוע קריטי.

בייביסנס הינו מכשיר רפואי רשום בסיווג IIb, בעל תקן  93/42/EEC לפי הנחיית  CE של האיחוד האירופאי, אשר נבדק קלינית בבתי חולים ומספק להורים אמצעי משופר להתמודדות עם הסיכונים הקשורים למוות בעריסה.

למעשה, לאור הצלחתו הרבה של המכשיר, שנמכר בלמעלה ממליון יחידות ברחבי העולם, הוא צבר בשנים האחרונות חיקויים רבים שמנסים לספק חוויה דומה לזו שהוא מציע.

למדריך המלא

הטכנולוגיה להגנה 24/7

מניחים את חיישני הבייביסנס (העגולים) בין בסיס המזרן והעריסה או המיטה של התינוק ומחברים אותם ליחידת הבקרה.

מניחים את התינוק במקומו ומפעילים את המערכת – תאורת LED ירוקה תהבהב ותסמן לנו שהכל כשורה.

במידה ותנועת הנשימה של התינוק תופסק למשך 20 שניות או במצב בו יהיו פחות מ10 נשימות בדקה תושמע אזעקה קולית חזקה ותידלק תאורת LED אדומה – עם שמיעת האזעקה ההורה או המטפל יחושו לעזרת התינוק.

  • קל ונוח להפעלה באמצעות כפתור אחד בלבד!
  • ללא כבלים או חיבורים גלויים – מתלה ייחודי מונע את סכנת החנק
  • ללא מגע עם התינוק וללא חיבור לחשמל
  • מתאים לתינוקות בריאים מגיל לידה ועד לגיל שנה
  • ללא הפרעות אלחוטיות או התנגשות עם מוצרי אלקטרוניקה אחרים
  • שני גלאים רגישים מאוד, לכיסוי מלא של מיטת התינוק
  • בטוח לחלוטין לשימוש ואינו פולט קרינה העלולה לפגוע בתינוק
  • חיווי ע”י נורת LED – מספק התראה ויזואלית ומתריע על הפסקת נשימה ותנועה
  • מוכח קלינית ומאושר על ידי משרד הבריאות –  טכנולוגיה בטוחה שנמצאת בשימוש בבתי חולים ובבתים פרטיים ברחבי העולם, למעלה מ25 שנה!

מחקר קליני

בייביסנס הוא המכשיר היחידי שמוכח קלינית כמדויק באיתור בעיות נשימה.

מטרה: ללמוד את הדיוק של חיישן תנועה המונח מתחת למזרן במתן התראה על דום נשימה וקצב לב איטי (bradycardia) בתינוקות.

מסקנות: חישת תנועה מתחת למזרן מדויקת בהתראה על דום נשימה וברדיקרדיה בתינוקות. מאחר והשימוש במערכת זו פשוט וללא מגע ישיר עם התינוק, זו עשויה להיות שיטה נוחה ושימושית עבור תינוקות מסוימים.

עדויות של רופאים

ד"ר סאנטו
רופא ילדים ותינוקות / ביה"ח מדרסז, הונגריה

על פי שיקול דעתנו, שיטה זו עזרה למנוע סכנה פוטנציאלית של מקרי מוות  

פרופ' קורניושין
דוקטור של כבוד מטעם הפדרציה הרוסית, רופא ראשי / בית החולים הקליני לילדים בעיר מורזוב, רוסיה

בייביסנס מציל את חייהם של ילדים

ד"ר סמירנוב
רופא ראשי בבית העירוני לילדים / מוסקבה, רוסיה

פשטות בשימוש.. רגישות גבוהה.. ניתן להשתמש במוניטור נשימת תינוק בייביסנס בבית החולים ובתנאים ביתיים

ד"ר יוסף ניג'ים
ראש מחלקת יחידת טיפול נמרץ ילודים וילדים / בית החולים נצרת

בית החולים שלנו משתמש במוצר בייביסנס לצורך ניטור נשימת תינוקות בשמונה השנים האחרונות, לשביעות רצוננו

ד"ר גיורא פילר
ראש היחידה להפרעות שינה בילדים / מרכז רפואי רמב"ם

אני מאמין שייתכן שהשימוש בבייביסנס באוכלוסייה הכללית תורם להפחתה של מוות בעריסה בשנים האחרונות

הלקוחות מספרים

הגענו לבית חולים ואושפזנו לסדרת בדיקות – הרופאים לא ידעו להגיד מה קרה אבל בזכות ההתרעה של המכשיר – הצלנו את הבת שלנו !!!

אף אחד מהרופאים לא יודע להסביר בדיוק מה קרה באותו הלילה אבל דבר אחד בטוח – כל הרופאים ציינו שהמכשיר הציל את חייו!! תודה לכם!!

קבלנו את המכשיר מתנה ללידת בננו, לא שיערנו לעצמנו שהוא יציל את חייו! תודה על ההמצאה שלכם! אתם פשוט מצילי חיים!!! תבורכו!!!  

מבחינתנו, המכשיר הוא זה שהציל את חייה. מעבר לכך שאנו מאמינים במוצר, נשמח אם הורים אחרים יפיקו תועלת מהמקרה המזעזע שאנו עברנו. אנו מברכים אתכם על פיתוח המוצר הכה חשוב הזה.  

 רציתי להגיד תודה רבה שיצרתם את המוניטור הזה – הצלתם את התינוק שלי! אני יכולה לומר שלא חשבתי שאי פעם אשמע את האזעקה הזו, אבל עכשיו לאחר ששמעתי, אני שולחת מייל לכל האמהות החדשות שאני מכירה. שוב תודה לכם, ייתכן ואתמול בלילה הצלתם את חיי הבן שלי!

חיישן תנועה מתחת למזרן, (Babysense *) לעומת מוניטור קרדיו-נשימתי להתראה בדום נשימה של ינקות

Mordechai O1, Shehadeh N1, Pillar G1,2

1 מחלקת ילדים, מרכז רפואי רמב”ם והפקולטה לרפואה בטכניון, חיפה, ישראל 
2 מחלקת ילדים, בית החולים כרמל והפקולטה לרפואה בטכניון, חיפה, ישראל

תקציר

רקע: מוניטורים ביתיים לתינוקות מומלצים לתינוקות בסיכון גבוה. בעוד שניטור ישיר של נשימה וקצב לב דורש הצמדת אלקטרודות לתינוק, חיישני תנועה יכולים להיות ממוקמים מתחת למזרן ולזהות הפוגות נשימה ללא מגע בתינוק.

מטרה: ללמוד את הדיוק של חיישן תנועה המונח מתחת למזרן במתן התראה על דום נשימה וקצב לב איטי (bradycardia) בתינוקות.

שיטות: 54 תינוקות בסיכון גבוהים שפנו לחדר מיון עם אירוע מאיים חיים (ALTE) ברור, עברו ניטור סימולטני במשך לילה שלם הן על ידי מוניטור לב ונשימה (intellivue MP20 junior, Phillips) והן ע”י מוניטור תנועה הממוקם תחת המזרן (Babysense II, Hisense). מוניטור הלב והנשימה כוון להתראה כאשר אין זיהוי נשימה במשך 20 שניות, קצב לב מתחת 90/min, וריווי חמצן מתחת ל -90%. Babysense כוון להתראה כאשר אין נשימה (תנועה) במשך 20 שניות.

תוצאות: 54 תינוקות (גיל 47 ± 40 ימים) שהופנו לחדרי המיון של רמב”ם (n = 49) או כרמל (n = 5) לאחר ALTE השתתפו. במהלך 80 לילות של מעקב (18 תינוקות נוטרו במשך 2 לילות, 4 תינוקות נוטרו במשך 3 לילות) היו 8 אירועי התראה (10%) בו זמנית בשתי המערכות. בכל שאר המקרים לא היו אזעקות בשתי המערכות.

מסקנות: חישת תנועה מתחת למזרן מדויקת בהתראה על דום נשימה וברדיקרדיה בתינוקות. מאחר והשימוש במערכת זו פשוט וללא מגע ישיר עם התינוק, זו עשויה להיות שיטה נוחה ושימושית עבור תינוקות מסוימים.

מבוא

תסמונת מוות בעריסה (SIDS) מוגדרת כמוות הפתאומי של תינוק מתחת לגיל שנה, אשר נותר בלתי מוסבר לאחר חקירה יסודית הכוללת ביצוע של נתיחה שלמה שלאחר המוות, בדיקה של סצנת המוות, וסקירה של ההיסטוריה קלינית. תופעה זו נחשבת לגורם הנפוץ ביותר לתמותת תינוקות בגילאים שבין חודש ושנה (1). השכיחות של מוות בעריסה ירדה באופן משמעותי בשנים האחרונות בעולם המפותח ובישראל. בעוד שהשכיחות בישראל הייתה אמורה להיות 100 מקרים בשנה , היא ירדה ל-40 בשנה (למרות העלייה במספר הלידות). ירידה זו מיוחסת בעיקר לחינוך האוכלוסייה להימנע מגורמי סיכון כגון מצבי שכיבה מועדים, ביגוד עודף, חימום יתר, מזרן רך, עישון ושיתוף המיטה. גם השימוש במוצץ עשוי להפחית את הסיכון למוות בעריסה (2,3).

הפתופיזיולוגיה של מוות בעריסה עדיין לא ידועה וככל הנראה אינה מייצגת  מחלה אחת אלא שילוב של גורמים שונים כולל חוסר בשלות של השליטה בדרכי הנשימה, הפרעות קצב, בעיות בגזע וגשר המוח (pons), וגורמים אפשריים נוספים שעדיין אינם מוגדרים (1, 4-10). בשל הפתופיזיולוגיה והאטיולוגיה הלא ברורות, יחד את הבנת הבשלת הנשימה ודפוסי נשימה של תינוקות, וראיות למקרים קודמים של דום נשימתי (apnea) בקורבנות של מוות בעריסה, נוצרה מגמה של ניטור נשימת תינוקות (11-25). למרות שהספרות אינה חד משמעית לגבי השימוש במוניטור כדי למנוע מוות בעריסה, דבר זה בהחלט מומלץ בתינוקות בסיכון גבוה. למרות הירידה בשכיחות של מוות בעריסה המיוחסת בצדק לקמפיין “חוזר לישון”, סביר להניח כי העלייה המתמשכת בשימוש במכשירי ניטור והתראה ביתייים תורמת אף היא לירידה שנצפתה במוות בעריסה. מהניסיון הקליני שלנו, מספר לא זניח של תינוקות הובאו לבדיקה בשל התרעות של Babysense שהשתמשו בו בביתם, ונמצא שהם סובלים מחוסר בשלות של השליטה בדרכי הנשימה.

מספר מחקרים העריכו את הרלוונטיות של ניטור לבבי ונשימתי בתינוקות בסיכון גבוה, וחלקם דיווח כי מעקב כזה יכול לזהות דום לב מוקדם, ויש לו פוטנציאל למנוע מוות (15, 26). עם זאת, בעוד שניטור ישיר של נשימה וקצב לב דורש הצמדת אלקטרודות לתינוק, חיישני תנועה יכולים להיות ממוקמים מתחת למזרן ולזהות הפוגות נשימה ללא מגע בתינוק, שכן הנשימות של תינוקות קשורות לתנועות. לכן תכננו את המחקר הנוכחי להשוואה בין התראות של מכשיר לרישום פעילות לבבית ונשימתית, לבין אלה של מכשיר לרישום חיישנים הנמצאים מתחת למזרן. שיערנו כי שני המוניטורים ידייקו בהתראות במקרים של דום נשימה.

שיטות

54 תינוקות בסיכון גבוה שהופנו לחדר מיון באופן עוקב עם אירוע מסכן חיים ברור (ALTE) עברו ניטור סימולטני במשך לילה שלם הן על ידי מוניטור לב ונשימה (intellivue MP20 junior, Phillips) והן ע”י מוניטור תנועה הממוקם תחת המזרן (Babysense II, Hisense).

מוניטור הלב והנשימה כוון להתראה כאשר אין זיהוי נשימה במשך 20 שניות, קצב לב מתחת 90/min, וריווי חמצן מתחת ל -90%. Babysense כוון להתראה כאשר אין נשימה (תנועה) במשך 20 שניות. המחקר אושר על ידי המרכז הרפואי רמב”ם למחקרים בבני אדם IRB, וההורים של התינוקות חתמו על הסכמה מדעת לפני ההשתתפות. קריטריונים להכללה כללו את כל התינוקות בסיכון גבוה שהתקבלו לבית החולים, בגילאים שמתחת לשנה (למשל תינוקות עם אירוע מסכן חיים ברור (ALTE), תינוקות עם התרעות Babysense בביתם). לא היו קריטריוני פסילה ספציפיים.

Intellivue MP20 junior, Phillips :

מוניטור Intellivue MP20 (פיליפס אלקטרוניקה, איינדהובן, הולנד) הוא מוניטור נייד עם פונקציות שונות אשר ניתנות להתאמה אישית לחולים (איור!). במחקר הנוכחי נעשה שימוש בשלושה ערוצים שהוקלטו: קצב לב (באמצעות שתי אלקטרודות א.ק.ג. חזה ספציפיות שהוצמדו לתינוק שנחקר), קצב נשימה (באמצעות אותן אלקטרודות), ורוויון חמצן (באמצעות חיישן הממוקם על אחת האצבעות של התינוקות שנחקרו). המוניטור היה מחובר לתינוק לאורך כל תקופת המחקר במקביל למקליט Babysense (ראה להלן), וכוןן להתראה כאשר נחצה סף מסוים (20 שניות ללא נשימה, קצב לב מתחת 90/min, וריווי חמצן מתחת ל-90% ).

איור 1: Intellivue MP20 junior, Phillips Electronics, Eindhoven, Netherlands.

Babysense 

מוניטור BabySense (הייסנס טכנולוגיות פיקוח בריאות, ראשון לציון, ישראל) הוא מוניטור תינוקות אמבולטורי המזהה נשימה על ידי חיישני תנועה שהונחו מתחת למזרן של התינוק הנחקר (איור 2). אלה שתי רפידות חיישנים רגישים ביותר אשר מזהים מיקרו תנועות דרך המזרן, אשר כוונו להתראה בהפסקת  תנועות נשימה במשך 20 שניות.

איור 2: The BabySense monitor, Hisense Health Monitoring Technologies, Rishon Le Zion, Israel

איסוף נתוני מחקר

הפרמטרים הבאים נרשמו במחקר:

פרמטרים דמוגרפיים (גיל, מין, גיל הריון בלידה, עישון הורים), אבחונים (כגון ALTE, Bordetela Pertusis, וירוס Syncitial נשימתי, רפלוקס ושט, חוסר בשלות של השליטה בדרכי הנשימה), טיפול רפואי (ממריצי נשימה כגון methylxantines, אנטיביוטיקה, חמצן, חוסמי H2), ויומן אירועים לילי מפורט (כלומר זמן של כל התראה על ידי כל אחד ממכשירי ההקלטה, ומדידה ידנית של קצב לב וריווי חמצן בזמן ההתראה (על ידי האחות במשמרת).

ניתוח סטטיסטי

כל האירועים נרשמו, ומבחן chi-square לפרופורציות שימש להשוואת האתראות של שני מכשירי ההקלטה.
P <0.05 נחשב למשמעותי.

תוצאות

חמישים וארבעה תינוקות (בגילאים 47 ± 40 ימים) שהופנו לחדרי המיון של רמב”ם (n = 49) או כרמל (n = 5) לאחר ALTE נטלו חלק. בסך הכל היו 80 לילות של מעקב (18 תינוקות היו במעקב במשך 2 לילות, 4 תינוקות היו במעקב במשך 3 לילות). בלילות אלה נרשמו התראות ב-8 לילות. הפרמטרים הדמוגרפיים והפרטרים המנוטרים של אלה עם התראות ובלי התראות, ועבור כל הקבוצה, מוצגים בטבלה 1. לא היו הבדלים סטטיסטיים משמעותיים בין התינוקות עם התראות ואלה ללא התראות בנוגע לגיל, גיל ההריון, משקל, משקל בלידה, מין, חום או רוויון חמצן בעת האשפוז. קצב לב במנוחה היה נמוך יותר אצל תינוקות עם התראות בהשוואה לתינוקות ללא התראות (145 ± 11 לעומת 161 ± 19, 0.050=). בעת ההתראות, קצב הלב ורוויון חמצן נרשמו, והיו נמוכים יותר באופן משמעותי (82 ± 9 BPM ו 77 ± 9%, בהתאמה). בסך הכל היו 8 אירועי התראה (10%) בכל המקרים בו זמנית בשתי מערכות הניטור. בכל שאר המקרים לא היו התראות בשתי המערכות. תוצאות אלו מוצגות בטבלת 2.

מסקנות

חישת תנועה מתחת למזרן מדויקת בהתראות לדום נשימה וקצב לב איטי ב תינוקות. מאחר שהשימוש במערכת זו פשוט וללא מגע ישיר עם התינוק, זו עשויה להיות שיטה נוחה ושימושית לתינוקות מסוימים.

  • תמיד יש להשכיב את התינוק לשינה על גבו (כולל לצורך תנומה). אין להשכיב את תינוק לישון על הבטן. שינה על הצד אינה יציבה ויש להימנע ממנה. כאשר מאפשרים לתינוק להתגלגל על ​​בטנו בזמן ערות, הדבר יכול למנוע כתם שטוח (עקב שינה בתנוחה אחת) מלהיווצר על חלקו האחורי של הראש.
  • יש להשכיב תינוקות לישון אך ורק בעריסה. לעולם אין לאפשר לתינוק לישון במיטה עם ילדים או מבוגרים אחרים, ואין להשכיב אותו לישון על משטחים אחרים חוץ מאשר בעריסות, כמו למשל ספה.
  • יש לאפשר לתינוקות לישון באותו החדר (לא באותה המיטה) עם ההורים. במידת האפשר, עריסות של תינוקות צריכות להיות ממוקמות בחדר השינה של ההורים, כדי לאפשר האכלה בשעות הלילה.
  • יש להימנע מחומרי מצעים רכים. יש להשכיב תינוקות על מזרון עריסה מוצק המותאם באופן מהודק לעריסה, ללא שכבת נוחות. יש השתמש בסדין קל כדי לכסות את התינוק. אין להשתמש בכריות, שמיכות, או שכבות נוחות.
  • יש לוודא שטמפרטורת החדר אינה חמה מדי. טמפרטורת החדר צריכה להיות נוחה למבוגר בלבוש קל. התינוק לא צריך להיות חם למגע.
  • תנו לתינוק מוצץ כאשר משכיבים אותו לישון. מוצצים בתנומה ושינה יכולים להפחית את הסיכון של מוות בעריסה. רופאים סבורים שמוצץ עשוי לאפשר לדרכי הנשימה להיפתח יותר, או למנוע מהתינוק מלשקוע לתוך שינה עמוקה. תינוק שמתעורר בקלות רבה יותר עשוי לצאת באופן אוטומטי ממצב מסוכן. אם התינוק יונק, עדיף לחכות עד לסוף החודש הראשון לפני שנותנים מוצץ, כדי שזה לא יפריע להנקה. אין להכריח את התינוק להשתמש במוצץ.
  • יש לשמור על הסביבה של תינוקך נקיה מעישון.
  • יש להיניק את התינוק שלך במידת האפשר – הנקה מפחיתה זיהומים בדרכי הנשימה העליונים, העלולים להשפיע על התפתחות של מוות בעריסה.
  • לעולם אין לתת דבש לילדים בני פחות משנה – דבש בילדים צעירים מאוד עלול לגרום לבוטוליזם של תינוקות, אשר עשוי להיות קשור למוות בעריסה.

השתמשו במוניטור נשימת תינוק Babysense שמהווה תוספת חיונית לאמצעי זהירות אלו.

מפרט טכני

  • מופעל על ידי 4 סוללות 1.5V – AA (“אצבע“)
  • צריכת זרם כ-2mA
  • משך חיי סוללות אלקליין הינו בין 5-8 חודשים, בהתאם למידת השימוש
  • עוצמת אזעקה כ- 85dB SPL (במרחק של מטר ביחידת בקרה)
  • נבדק ועומד בדרישות: תקן ישראלי ת.י. 1011; תקן אירופאי/בינ”ל MDD 93/42/EEC, ISO 9001/ ISO 13485

תסמונת מוות בעריסה

מוות בעריסה הוא מוות פתאומי ובלתי צפוי של תינוק בריא מתחת לגיל שנה, שבו נתיחה שלאחר המוות לא מראה סיבה המהווה הסבר למוות.

מוות בעריסה נותר הגורם המוביל למוות בתינוקות מתחת לגיל שנה ברוב המדינות ברחבי העולם.

עם שיעור תמותה ממוצע של 5 מתוך כל 10,000, מניין המתים מגיע ל 5600 תינוקות בשנה בארה”ב ובאירופה בלבד.

לא ניתן לחזות מוות בעריסה ולרפואה המודרנית עדיין אין אמצעי טיפול או פתרון.

סיבות, שכיחות, וגורמי סיכון

הסיבה למוות בעריסה אינה ידועה, אם כי ישנן כמה תאוריות. רופאים וחוקרים רבים מאמינים כעת כי מוות בעריסה אינו מצב רפואי אחיד הנגרם תמיד על ידי אותן בעיות רפואיות, אלא שמוות של תינוקות נגרם על ידי מספר גורמים שונים.

גורמים אלה עשויים לכלול בעיות עם עוררות שינה או חוסר יכולת לחוש הצטברות של דו תחמוצת הפחמן בדם. כמעט כל מקרי המוות בעריסה מתרחשים ללא כל אזהרה או סימפטומים כאשר נראה שהתינוק ישן.

הסיכוי הגבוה ביותר להתרחשות מוות בעריסה הוא בגילאים שבין 2 ל- 4 חודשים, ו- 90% מהמקרים מתרחשים עד גיל 6 חודשים. זה קורה לעתים קרובות יותר בחודשי החורף, כאשר השיא הוא בינואר.

מוות בעריסה שכיח יותר בבנים מאשר בבנות. בעוד שהמחקרים מראים כי לתינוקות עם גורמי הסיכון הנ”ל יש סיכוי גבוה יותר למוות בעריסה, ההשפעה או חשיבותו של כל אחד מגורמים אלה אינה מוגדרת ואינה מובנת היטב.

תסמינים

אין תסמינים. לא נראה שתינוקות שמתו מוות בעריסה סבלו או נאבקו.

סימנים ובדיקות

תוצאות נתיחה שלאחר המוות אינן מצליחות לאשר את סיבת מוות, אך עשויות לעזור להוסיף לידע הקיים לגבי מוות בעריסה.

הדברים הבאים נמצאו קשורים לעלייה בסיכון למוות בעריסה:

  • תינוקות שישנים על בטנם
  • תינוקות החשופים לעשן סיגריות בזמן ההריון או לאחר הלידה
  • תינוקות שישנים באותה המיטה עם הוריהם
  • תינוקות שיש להם מצעים רכים בעריסה
  • תינוקות מלידות מרובות עוברים ( תאומים, שלישיות, וכו’)
  • פגים
  • תינוקות שיש להם אח או אחות שעברו מוות בעריסה
  • אמהות שמעשנות או משתמשות בסמים לא חוקיים
  • אמהות בגיל העשרה
  • תקופת זמן קצרה בין הריונות
  • היעדר או איחור בטיפול טרום לידתי

שאלות נפוצות

שינויים בדפוסי נשימה מתרחשים אצל כל התינוקות. לעתים קרובות קורה שתינוקות “מפספסים נשימה”. דבר זה נורמלי ולא נחשב מזיק. אך התקררות פשוטה, אלרגיה או וירוס יכולים לגרום לתינוק לעלית חום מהירה, אשר תשפיע על קלות וקצב הנשימה של התינוק. מצבים אלה חייבים להיות במעקב, כי הם יכולים להחמיר במהירות ודורשים התערבות רפואית מיידית. מוות בעריסה קורה במהירות ומגיע ללא אזהרה. ללא מכשיר לניטור תנועת נשימה, ההורה צריך להימצא בחדר התינוק כל הזמן, וגם אז הוא עלול שלא להבחין בהפסקת הנשימה.

אפילו סופר-אמא צריכה לישון היטב. אין מטפל היכול להשגיח על התינוק ללא הפסקה. בייביסנס היא מערכת מעקב ואבטחה ייחודית המגבירה את תחושת הנוחות של המטפל ומספקת למטפל\ת שלוות נפש ואת הבטחון שהוא\היא ידעו אם התינוק שלהם זקוק להם.

בייביסנס אינו מחליף את ההורה או המטפל. זהו מכשיר המיועד להפנות את תשומת הלב של ההורה או המטפל לצורך בעזרה. המכשיר אינו יכול לפתור את כל הבעיות, ואינו יכול לפעול באופן אקטיבי, אלא רק להסב את תשומת הלב שלנו אם הוא מאתר מצוקה נשימתית, דבר העשוי לספק זמן קריטי להתערבות.

מכשירי בייביסנס לניטור אינם באים להחליף את הנחיות הבטיחות החשובות שכל הורה צריך להקפיד עליהן בנוגע לתנאי השינה של התינוק: שינה על הגב, אין לחמם את החדר יתר על המידה, לעולם אין לעשן בסביבת הילד, יש להשתמש במצעים מחומרים מוצקים, ולנהוג בזהירות בשימוש בשמיכות ומפגעים העלולים לגרום לחנק. בנוסף, כל הורה ומטפל צריך להכיר את הכללים הבסיסיים של עזרה ראשונה, כדי לאפשר פעולה אופטימלית ומהירה במקרה צורך. הקפדה על הנחיות בטיחות אלה יחד עם השימוש במוניטור נשימת תינוק בייביסנס, תבטיח בטיחות אופטימאלית של ילדך ותאפשר לך הן שקט נפשי והן מנוחה טובה בלילות.

למה להשתמש במכשיר בייביסנס?

בייביסנס היה הראשון מבין מכשירי ניטור הנשימה והתנועה של “הדור החדש”. הוא פותח ונרשם כפטנט בישראל בשנת 1991 והוא מכשיר הניטור בעל הניסיון הרב ביותר. כל הנגזרות הזמינות כיום בשוק הן תוצאה של פריצת דרך טכנולוגית זו. בייביסנס נושא רישום CE מלא כמכשיר רפואי. המחויבות הראשונה שלנו היא לשלומו של התינוק שלך, ולכן עשינו את היחידה פשוטה ובטוחה לשימוש וזמינה במחיר סביר לשימוש ביתי, כאשר במכשיר נעשה גם שימוש אמין במאות בתי חולים ברחבי העולם. בנוסף, בייביסנס הוא המכשיר היחידי שמוכח קלינית כמדויק באיתור בעיות נשימה.

האם זה בטוח?

מכשירים לניטור נשימה, תנועה או דום נשימה אינם מושלמים. לשימוש במכשירי בייביסנס יש היסטוריה ארוכה (מאז 1991). זהו מכשיר בטיחות רשום ויש לו גם רקורד מוכח של דיווחים מהורים ובתי חולים ברחבי העולם. המכשיר מצטיין בשיעור נמוך מאוד של אזעקות שווא, אינו פולשני, אינו פולט קרינה או זרם חשמלי, ואין לו תופעות לוואי. התינוק אינו רואה או חש בבייביסנס, אך המכשיר חש כל נשימה ותנועה שהתינוק עושה.

למה משתמשים בשני חיישנים?

בייביסנס משווק עם שני חיישנים עגולים ורגישים מאוד. שני חיישנים מכסים את כל שטחה של העריסה או מיטת תינוק בגודל סטנדרטי ומבטיחים סיכון נמוך יותר לאזעקות שווא. בעת השימוש עם תינוקות שעדיין לא מסוגלים לזחול משתמשים בחיישן אחד. כאשר התינוק מתחיל לנוע והוא מסוגל לעבור אל אזורים שאינם מכוסים על ידי חיישן אחד יש לצרף חיישן השני.

איך בייביסנס עובד?

בייביסנס הוא יותר מאשר מוניטור תנועה או נשימה!

בייביסנס מפעיל אזעקה כאשר תנועה או נשימה אינה מזוהה במשך 20 שניות, או אם קצב הנשימה מאט עד כדי פחות מ-10 נשימות בדקה. מטפלים יכולים לקבל התראה על איום פוטנציאלי לפני שהוא מתממש, דבר המעניק זמן קריטי להתערבות.

למה בייביסנס פועל אך ורק על סוללות?

הבטיחות של התינוק היא במקום ראשון: בייביסנס אינו מחובר לחשמל, וכל הכבלים הם פסיביים. יחידת הבקרה תלויה בצד העריסה / מיטה של ​​התינוק, הרחק מהישג ידו בכל עת, ללא צורך להיות בקרבה אל שקע חשמלי. ניתן לקחת את בייביסנס לכל מקום ללא הגבלה של מקום או מתח חשמלי.

בייביסנס פועל על 4 סוללותAA  1.5 וולט רגילות. אורך חיי הסוללות הוא כ 6-8 חודשים.

למה בייביסנס פועל אך ורק על סוללות?

הבטיחות של התינוק היא במקום ראשון: בייביסנס אינו מחובר לחשמל, וכל הכבלים הם פסיביים. יחידת הבקרה תלויה בצד העריסה / מיטה של ​​התינוק, הרחק מהישג ידו בכל עת, ללא צורך להיות בקרבה אל שקע חשמלי. ניתן לקחת את בייביסנס לכל מקום ללא הגבלה של מקום או מתח חשמלי.

בייביסנס פועל על 4 סוללותAA  1.5 וולט רגילות. אורך חיי הסוללות הוא כ 6-8 חודשים.

מה לגבי אזעקות שווא?

באף מכשיר ניטור לא ניתן להימנע לחלוטין מאזעקות שווא. אזעקות מסוימות עשויות למעשה להיות אזעקות “אמיתיות” במקרים שבהם האזעקה מעוררת בעצם את התינוק להחזרת נשימתו בכוחות עצמו! הדבר החשוב ביותר הוא לבדוק שהתינוק בסדר. בהייסנס ראינו כי רוב אזעקות השווא נגרמות על ידי התקנה לא נכונה. בדיקת התקנה (או ייעוץ מהמפיץ מקומי) יכולה לפתור את הבעיה בקלות. בייביסנס נבדק והוכח כבעל שיעור נמוך מאוד (מתחת ל -1%) של אזעקות שווא.

האם יש הגבלה של עובי מזרן?

בייביסנס מתוכנן לעבוד בצורה אופטימלית עם מזרני גומי, שהם הסטנדרט הרגיל עבור עריסות תינוק. במזרני גומי או קפיצים לא נצפתה הגבלה. אין להשתמש במכשיר בייביסנס במזרני קצף “בעלי זיכרון”.

האם ניתן להשתמש בבייביסנס בעריסות ניידות וסלי נשיאה?

ניתן להשתמש בבייביסנס ברוב סוגי המיטות, כל עוד הבסיס שלהן קשיח ויש להן מזרן מתאים ובלבד שאינן נמצאות בתנועה בזמן השימוש.

האם צריך להניח את התינוק ישירות על החיישנים?

חיישנים של בייביסנס מונחות מתחת למזרן ואין להם מגע ישיר עם התינוק. להבטחת רגישות אופטימלית, התינוק צריך להיות ממוקם מעל האזור שבו ממוקמות רפידות החיישנים.

האם ניתן להשתמש בבייביסנס לתאומים?

עליכם להשכיב את התינוקות במיטות נפרדות, כאשר לכל מיטה מכשיר בייביסנס משלה.

האם ניתן לנסוע עם בייביסנס?

בהחלט, שכן היחידה מופעלת על סוללות בלבד, ואינה תלויה באספקת חשמל. חשוב לערוך בדיקה שגרתית של המכשיר בסביבה חדשה, כדי למנוע הפרעה.

עד איזה גיל מומלץ להשתמש בבייביסנס?

בייביסנס מומלץ לשימוש עד גיל שנה, ואינו יכול לשמש לילדים מעל גיל זה או מבוגרים. על פי ההגדרה והסטטיסטיקות, מוות בעריסה נדיר מעבר לגיל שנה.

האם ניתן להשתמש בבייביסנס שוב?

ניתן לאחסן את בייביסנס במקום יבש, רצוי ארוז בקופסה המקורית שלו, ללא סוללות וללא לחץ חיצוני על החיישנים. ניתן להשתמש בו שוב לכשיגיע הזמן לתינוק הבא, אבל אנחנו ממליצים בחום לבדוק את תקינות המכשיר (כיול) במעבדות השירות שלנו.

טיפים להפעלה

  • יש להשתמש תמיד ב-4 סוללות אלקליין AA חדשות
  • כאשר מכשיר הניטור נמצא בשימוש, אין לחבר לעריסה/מיטת התינוק מוביילים או צעצועים נעים אחרים (הם יכולים להיות מותקנים על הקיר שמעל העריסה)
  • אין לשים תינוק נוסף או חיית מחמד במיטה
  • יש לשמור על החיישנים מפני מקורות חום
  • נדרש לאסוף כבלי חיישנים עודפים ולהכניסם מתחת למזרון. במידת הצורך ניתן להשתמש בקושרת של החיישנים בכדי להדק את הכבלים העודפים
  • בסיס המיטה צריך להיות קשיח. אם תחתית העריסה\מיטת התינוק רכה, יש להניח לוח דיקט על תחתית העריסה\מיטה, עליו את החיישנים ועליהם את המזרן
  • כאשר המכשיר אינו בשימוש למשך תקופות ארוכות, יש להוציא תמיד את הסוללות מהמכשיר ולאחסן אותו במקום מוצל ויבש.

במידה ויש לכם שאלות נוספות, אנא פנו לשירות לקוחות של חברת הייסנס

בייביסנס 7

מכשירי בייביסנס נמצאים בשימיש בבתי חולים ובתים פרטיים ברחבי העולם

ממוצץ ועד בייביסנס: הדרכים למנוע מוות בעריסה

מערכת תשעה חודשים | 9 חודשים | ערוץ 2 | פורסם 30/09/13